Hvor hurtigt hjælper det og hvordan?

Hvornår skal jeg lytte til app’en?

Du kan i princippet høre historierne og fokusøvelserne når som helst det passer dig. Der er imidlertid nogle råd, du med fordel kan følge, hvis ud vil have mest ud af værktøjerne.

  • Lyt på samme tidspunkt hver dag (fx lige efter du er kommet hjem fra arbejde)
  • Skab ro omkring dig. Hvis du har en familie, så aftal med dem at du får 15-20 minutter, hvor du ikke bliver forstyrret.
  • Lyt gerne til det samme værktøj til du har lært det at kende. Det gør at du til sidst kan kalde det frem i situationer, hvor du har brug for det.
  • Start med at lytte i situationer, hvor du har det godt.
  • Senere kan du videreføre værktøjerne til situationer, hvor du har det skidt. Fx kan du lytte til “Skru ned for angst og uro” i situationer, hvor du er rimeligt rolig. På den måde har du mere overskud til at træne din evne til at skrue angsten og uroen ned, så du kan bruge den færdighed næste gang du oplever angst eller uro.

Hvor mange gange skal man høre en historie før det virker?

Du kan opleve at nogle historier har en umiddelbar indvirken på dig. De fleste historier skal dog have tid til at virke. Ofte kan man have brug for at høre dem igen og igen. Det samme gælder med fokusøvelserne. Hvis du fx lytter til en fokusøvelse hver dag i en måneds tid, så vil du opleve at den har lejret sig i dig, så du kan bruge den, når du har brug for det. Uden du behøver at lytte.
Historier virker nogen gange først lang tid efter man har hørt dem. Det er en indirekte form for påvirkning, der langsomt danner et nyt spor. Pludselig en dag lægger du mærke til en ændring.

ikon app store