Styr på livet med hypnose – kan man få det?

Der er mange der forbinder hypnose med tab af kontrol, men hypnose og selvhypnose er i virkeligheden effektive måder at få kontrol med sit liv på. Den form for hypnose, jeg arbejder med, er baseret på at man styrer sit liv hen i den retning, man ønsker at bevæge sig.

Positive resultater

Indenfor de sidste 10 år er der kommet flere og flere forskningsresultater, der viser at hypnose virker. Det er også min erfaring at hypnose kan give meget positive resultater. Især overfor kroniske smerter, angst, stress og depression. Hypnose kan også være et godt supplement i arbejdet med selvværd.

Hvordan virker selvhypnosen?

• Øger din koncentrationsevne

• Skærper dit fokus

• Skaber grobund for nytænkning

• Giver dig bedre adgang til ikke-bevidste tanker og forestillinger

• Forbedrer din adgang til følelser og kropsfornemmelser

 

Er mindfulness det samme som hypnose?

Nej, mindfulness og hypnose er egentligt væsensforskellige. Hvor mindfulness handler om at være med det, der ér, handler hypnose om at skabe forandring, at arbejde, med det, der er.  Når det alligevel giver mening at sammenligne de to metoder, er det fordi selve metoden – den indgangsdør man anvender – er den samme.

Gå roligt igang

Så du kan roligt begynde at lave  enten øvelser med guidet selvhypnose eller mindfulness. De fleste mennesker oplever mere ro, en reduktion i smerteniveau og frem for alt en større glæde ved tilværelsen. Måske er du ligefrem et af de mennesker, der vil få mere og mere styr på dit liv, jo mere du arbejder med selvhypnosen.

Hvad kræver det?

Det eneste det kræver af dig er, at du sætter en halv time af nogle gange om ugen eller gerne hver dag. Jeg har lavet nogle historier, der kan hjælpe dig igang. Det er historier, der er skrevet og fortalt så de kan have en helende effekt på dig. Du finder dem i appen “Psykologens værktøjskasse” på Appstore eller i Google Play.

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.